Wednesday, January 25, 2012

Bahagiakah Cinta?

I used to believe in fairy tales. And have faith in the happily ever after. Since I was a child, mama selalu belikan fairy tales books dan videotape cerita2 fairy tales macam Cinderella, Snow White, The Swan Princess, Beauty and The Beast etc. And I always thought that love is such a beautiful thing. And then I started my secondary school. Masa tu rasanya semua budak perempuan gila dengan novel. Pergi sekolah tapi baca novel. Buku lain memang tak pandang la. And the worst part is I even cried dalam kelas time form 1 sebab feeling habis baca novel. Apakah? Sangat kanak2! But walaupun gila dengan novel, I never really believe in it. Contohnye cinta tiga segi, cinta tak berbalas, atau ada orang sanggup derita sebab cinta. All was in my mind is that love is so divine like in the fairy tales. Mustahil je sebab cinta ada orang derita. But then...here I am. Experiencing all the so-not-gonna-happen-love. So betul la jugak novel ni kan. Cinta itu bahagia. Namun untuk kecapi kebahagiaan, derita harus ditempuhi. Dan andai pun duri ranjau telah ku tempuhi, belum tentu lagi cinta sejati bakal ku miliki.

No comments:

Post a Comment