Sunday, February 13, 2011

Egypt's Mubarak dan Malaysia~?

I guess today dunia sibuk membincangkan dilema rakyat Mesir dgn pemerintah kuku besi dorg.. siapa lg kalau bkn Hosni Mubarak.. dan today gak akhirnya reformasi Egyptian membuahkan hasil.. well, good for them ayte..*vid dr CNN utk tatapan semua..






Cuma.. syg sekali dalam effort utk menggulingkan pemerintah mereka, byk nyawa yg telah tergadai.. ramai rakyat yg telah tercedera.. ramai juga anak2 yg telah menjadi yatim piatu.. dan plg kurang pun ada yg telah kerugian harta benda.. termasuklah student dan rakyat kita di sana..






Ini ke cara yg tepat utk mencapai 'kemerdekaan'?? Maybe utk dorg..yg mmg dah takde cara lain dan desperately need to gain back their real freedom. Citizen biasa mcm kita mmg ssh utk dpt mengemukakan buah fikiran masing2 dan apatah lg nk membuahkan rasa tak puas hati.. so nk bkk mata pemerintah, kena la wut reformasi.


So satu pintaku moga rakyat Malaysia spt aku tak perlu nk wut sume tu utk mendapatkan perhatian pemerintah kita. Sekali pun ada rasa kurang senang.. i guess gunakan la saluran n cara yg tol utk menjernihkan keadaan. Tak dpat nk bygkan andai Malaysia kita yg aman ni jadik cm dorg.. Nauzubillah~!

pic all are taken from google :))

No comments:

Post a Comment